جمعه ؛ 30 شهريور 1403
12 آبان 1397 - 12:56

چرا دشمن از اربعین هراس دارد؟

دلیل اینکه دشمنان نظام اسلامی و سردمداران نظام سلطه به شدت از اربعین سیّدالشهداء به وحشت افتاده اند را می‌توان در موارد ذیل برشمرد:
نویسنده :
محمود قاسمی
کد خبر : 1679

پایگاه رهنما:

دلیل اینکه دشمنان نظام اسلامی و سردمداران نظام سلطه به شدت از اربعین سیّدالشهداء به وحشت افتاده اند را می‌توان در موارد ذیل برشمرد:
۱. کارشناسان و تحلیل گران اروپایی و غربی، اربعین را نوعی بیداری اسلامی مجدد در ابعاد بسیار گسترده‌تر و به مراتب مهمتر از انقلاب‌های کشورهائی مثل مصر و لیبی و یمن تحلیل کرده و معتقدند این همایش مقتدرانه ده‌ها میلیونی در سال‌های نه چندان دور موج دیگری از خروش مسلمانان بر علیه منافع آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی را در منطقه غرب آسیا رقم خواهد زد که با توجه به سرعت و حجم گسترده آن قابل پیش بینی، کنترل و پیشگیری نیست.
۲. با اینکه رسانه‌های غربی این همایش ده‌ها میلیونی را عمداً بایکوت و در حد یک خبر عادی جلوه داده اند، ولی همین کار باعث تحریک حس کنجکاوی ملت‌های دیگر شده و آن‌ها را نسبت به بررسی اربعین سیدالشهدء حساس‌تر کرده است. این بایکوت خبری علامت سؤال بزرگی را در ذهن ملّت‌ها و افکار جامعه جهانی ایجاد کرده که چرا رسانه‌های دیداری و شنیداری غربی که برای حادثه کوچکی در گوشه‌ای از دنیا این همه بوق و کرنا راه می‌اندازند برای حادثه‌ای به این عظمت پوشش خبری مناسبی ندارند.
رسانه‌های غربی بین دو راه مانده اند که هر دو به ضرر آنهاست، زیرا اگر اربعین را منصفانه و مثل بقیه اخبار جهان پوشش دهند عملاً به گسترش اربعین کمک کرده اند و اگر هم پوشش ندهند حس کنجکاوی ملّت‌ها را برانگیخته اند که آن‌ها خودشان به دنبال اخبار اربعین باشند و قطعاً این هم به ضرر نظام سلطه خواهد بود.
۳. یکی از اتفاق‌های مهمی که در همایش ده‌ها میلیون نفری اربعین شکل می‌گیرد اتحاد بین دو ملت و دولت ایران و عراق است همه می‌دانیم سرمایه گذاری‌های فراوانی برای تفرقه بین دولت و ملت عراق با دولت و ملت ایران توسط اطاق‌های فکر نظام سلطه و دلار‌های نفتی آل سعود انجام شده تا این دو ملت را نه تنها از هم جدا بلکه مخالف و در مقابل هم قرار دهند، ولی اربعین، چون سیلی تمام نقشه‌های شیطانی آن‌ها را با خود می‌برد و آنچه از ان برجای می‌ماند جزء حسرت و پشیمانی برای دشمنان و اتحاد و همدلی برای دو ملت ایران و عراق نیست.
۴. یکی دیگر از پیام‌های مهم اربعین پیام رسوائی برای حکام بی کفایت آل سعود است مردمانی که از اقصی نقاط دنیا برای راهپیمائی اربعین به کشور عراق می‌آیند. وقتی می‌بینند که در کشور جنگ زده‌ای مثل عراق ۲۵ میلیون انسان به بهترین شکل ممکن پذیرائی و مدیریت می‌شوند خود به خود این سؤال در ذهنشان تداعی می‌شود که چگونه آل سعود با آن همه امکانات و بودجه قادر نیستند ۳ میلیون حاجی را مدیریت کنند و هرچند سال یک بار یک فاجعه انسانی به بار می‌آورند و میهمانان خانه خدا را با بی کفایتی خود به خاک و خون می‌کشند. بدیهی است این سؤال اگر گسترش یابد شیب سقوط و اضمحلال حکام سعودی را تندتر خواهد کرد.
۵. یکی دیگر از پیام‌های اربعین صدور انقلاب است. طبق آمار‌های موجود در اربعین سال ۹۷ از ۶۶ کشور جهان زائر در عراق بوده است که نه تنها از شیعیان بلکه هزاران نفر مسیحی، زرتشتی، یهودی، اهل سنت و ادیان دیگر در این همایش عظیم انسانی حضور داشته اند. دشمن به خوبی می‌داند آنچه در این همایش عظیم توسط زائران به کشورهایشان منتقل خواهد شد فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و شور و شعور حسینی خواهد بود
همان چیزی که آن‌ها به شدت از گسترش آن نگرانند و میلیارد‌ها دلار در قالب جنگ فرهنگی هزینه می‌کنند تا جلوی گسترش آن را بگیرند، ولی به برکت اربعین تفکر انقلاب با سرعت و از راه‌های میانبُر در جهان گسترش می‌یابد.
۶. اربعین هرسال با عظمت بیشتری در حال انجام است و این حضور تنها کمتر از ۱۰ درصد قدرت شیعیان را به تصویر می‌کشد چرا که دشمن نگران است اگر ۲۵۰ میلیون شیعه‌ای که در کشور‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا ساکن هستند بخواهند همه ظرفیت خود را پای کار بیاورند چه اتفاقی خواهد افتاد.
اربعین امروز رژه رفتن ۲۵ میلیون لشگر حسینی و سربازان خمینی در جلوی چشم جهانخواران است و بدیهی است که این قدرت نمائی بزرگ رزمایشی سهمگین برای نظام سلطه خواهد بود.
۷. اتفاق مهم دیگری که در اربعین می‌افتد به نمایش گذاشتن مدلی کوچک از حیات طیبه است عشق و ایثار و مهمان نوازی صادقانه عراقی‌ها تداعی کننده فرهنگی است که امروز در کشور‌های اروپائی کیمیاست رسانه‌های دیداری و شنیداری اروپا خوب می‌دانند اگر داخل موکب‌ها را نشان دهند که چگونه عراقی‌ها پای زائران را با آب گرم می‌شویند، بدن‌های آن‌ها را ماساژ می‌دهند و با اصرار و التماس آن‌ها را به خانه‌های خود می‌برند و هرچه دارند صادقانه برای پذیرائی از مهمان در سفره می‌گذارند تمام ملت‌های دنیا و به خصوص جوان‌های غیر مسلمان اروپائی هم زائران اربعین خواهند شد و همین موضوع است که جامعه شناسان غربی را به شدت نگران کرده است چرا که آن‌ها احساس می‌کنند محتوای اربعین دیوار‌های لیبرال دموکراسی را با زحمات فراوان از قرن هجدهم روی آن سرمایه گذاری کرده اند دارد فرو می‌ریزد و آن‌ها را با بحران هویتی جدیدی مواجه خواهد کرد و این‌ها که اشاره شد تنها گوشه‌ای از پیام‌های اربعین بود باید منتظر بود و دید که در سال‌های آتی اربعین چه معجزات جدیدی از خود نشان خواهد داد.
برچسب ها: دشمن اربعین هراس

ارسال نظرات